nastrój humor, blue monday

Blue Monday i 9 Sposobów na poprawę humoru.

Przed nami 18 stycznia- Blue Monday, uznany za najbardziej depresyjny dzień w roku. Aby go odczarować przychodzę do Was z pomysłami na to jak poprawić sobie humor.

Blue Monday

Termin Blue Monday wymyślił Cliff Arnall( brytyjski psycholog, pracownik Cardiff University) w 2004 roku jako określenie 3 poniedziałek stycznia.

Dlaczego 3 poniedziałek stycznia?

Arnall wyznaczył najbardziej depresyjny dzień w roku za pomocą równania matematycznego. Uwzględnił czynniki:

Meteorologiczne– małe nasłonecznienie, niskie temperatury, krótki dzień. To wszystko powoduje, że spada nasza codzienna motywacja, pogarsza się nastrój i bardziej mamy ochotę leżeć z kubkiem gorącej czekolady pod kątem niż robić coś produktywnego.

Psychologiczne– w okolicach połowy stycznia nasz entuzjazm dotyczący postanowień noworocznych maleje. Nagle uświadamiamy sobie, że nie jesteśmy w stanie dotrzymać noworocznych postanowień. Nasze samopoczucie się pogarsza.

Ekonomiczne– na ten termin przypada też na ogół spłata pierwszej raty kredytów i pożyczek branych na święta Bożego Narodzenia. Niestety nadal całkiem spora część społeczeństwa decyduje się urządzać święta za pożyczone pieniądze. I tak po okresie pełnym ekscytacji i radości przychodzi szara rzeczywistość, kiedy to trzeba spłacać zobowiązania.

Swoją drogą naprawdę nie rozumiem robienia świąt Bożego Narodzenia na kredyt. Czy naprawdę w świętach chodzi o to żeby kupić dużo drogich prezentów? Nowe ubrania? Moim zdaniem to tylko miłe dodatki do świąt, nie konieczność. Dużo ważniejsze jest spędzić je w rodzinnej atmosferze.

sad, home-life-balance.pl

Wszystkie te czynniki negatywnie wpływają na nasze samopoczucie. Ogarnia nas ogólny spadek formy i nastroju. Na naszej kanapie zaczyna mieszkać leń kanapowy. Do głowy docierają złe myśli.

Jak przerwać to błędne koło i zacząć znowu myśleć pozytywnie? Jest na to kilka sposobów.

A konkretnie 9:

1. Odetnij się od złych wiadomości.- wyłącz telewizor, przystań czytać wiadomości w Internecie. Odetnij się od negatywnych ludzi ze swojego otoczenia. Nie pozwól by mieli na Ciebie wpływ.

2. Zrób coś dobrego dla siebie.- kąpiel, spacer, zakupy, jedzenie, zabiegi kosmetyczne? Może pójdziesz do fryzjera?

3. Zacznij myśleć pozytywnie.- nie dopuszczaj do siebie złych wiadomości, oglądnij komedię, puść odpowiednią muzykę.

4. Porozmawiaj z kimś bliskim–  rozmowa z bliską osobą może naprawdę poprawić nastrój.

5. Przytul się do kogoś bliskiego.- przytulanie powoduje wydzielanie endorfin, warto się przytulać.

6. Idź na spacer lub poćwicz.- czasami aby poczuć się lepiej potrzebujemy odetchnąć świeżym powietrzem. Gdy mam dużo na głowie, do klucza mi stres wtedy wychodzę na spacer. To samo tyczy się ćwiczeń. Odkąd staram się regularnie ćwiczyć zauważyłam, że rzadziej jestem zestresowana. Dużo lepiej radzę sobie z problemami i przede wszystkim jestem bardziej pewna siebie.

7. Zjedz czekoladę.- tu komentarz jest chyba zbędny.

8. Medytuj, uspokój oddech– ćwiczenia oddechowe pozwalają się zrelaksować i nabrać perspektywy.

9. Doceń małe rzeczy, bądź wdzięczna za to co już masz.- cudze chwalicie swego nie znacie. Zamiast zawistnie spoglądać na super figurę koleżanki lub nowy samochód sąsiada lepiej spójrzmy i doceńmy to co mamy. Zdrowie? Dom? Praca? Ulubioną kawę? Spacer po lesie? Doceniajmy rzeczywistość i cieszmy się życiem.

I pamiętaj :

Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.

Naprawdę, w życiu czekają nas różne chwile. Te dobre przeplatają się ze złymi. Ważne jest aby doceniać to co dobre, ( nawet jeżeli byłyby to najmniejsze, najprostsze rzeczy) i wyciągać lekcje z tych złych.

Spadek formy może dotyczyć każdego, nawet ludzie sukcesu miewają w swoim życiu chwile, kiedy chcą się poddać. To dzięki tym gorszym momentom w życiu zaczynamy doceniać to co mamy.

A Wy jakie macie sposoby na poprawę humoru? Koniecznie dajcie znać w komentarzu.

www.home-life-balance.pl

Jeżeli Ty lub Ktoś z Twoich bliskich od dłuższego czasu odczuwacie obniżenie nastroju. Jeżeli czujesz się bezsilna, słaba, nie możesz się skupić lub szybko się denerwujesz. W takim przypadku warto rozważyć uzyskanie pomocy z zewnątrz. Małe przyjemności czy rozmowa z bliskimi może nie wystarczyć, być może konieczna jest pomoc specjalisty. Pamiętaj psycholog i psychoterapeuta to tacy sami lekarze jak internista. Ich zadaniem jest Ci pomóc. I nie należy się wstydzić tego, że możesz potrzebować pomocy psychologa.

ePsycholodzy.pl– to portal gdzie uzyskasz pomoc psychologiczną nie wychodząc z domu. Czasy Koronawirusa nie pomagają w staniu w kolejkach do lekarza. Niepokojącym skutkiem pandemii jest rosnący odsetek osób pogrążonych depresją. Konsultacje online sprawdzą się też, jeżeli wstydzisz się iść do psychologa. Jeżeli czujesz, że znajdujesz się obecnie w trudnej sytuacji życiowej, nie umiesz sobie poradzić z rzeczywistością w jakiej się znalazłaś. Na ePsycholodzy.pl otrzymasz konkretną rzetelną pomoc. Pamiętaj! Nie ma sytuacji bez wyjścia! Czasami trzeba go tylko dłużej poszukać.


Zobacz też:

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *